GYMNÁZIUM
MILEVSKO

Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183

Galerie

Výzdoba školy Bavorský les
Orientační běh Přehrada Orlík

Další články

Projektový den na gymnáziu


28.11.2012

Do školy s úsměvem? Samozřejmě, dennodenně! Obzvlášť když výuku střídá zábava, jako tomu bylo vúterý 16. 10. při projektovém dni věnovaném enviromentální výchově.

A tak si někteří studenti milevského gymnázia vyjeli na exkurzi do elektrárny orlické přehrady v Solenicích, druzí se podívali za hranice, kde si prošli naučnou stezku Bavorským lesem, třetí skupina si zvolila orientační běh a další kolektiv studentů - výtvarníků odvedl skvělou práci při výzdobě naší školy. Je vidět, že proběhly změny, a to nejen ve vedení. Skvělou náladu střídaly zábava, zajímavosti a uvolněná atmosféra. Po návratu zvýletů se všichni přítomní studenti společně sešli v učebně a lačně naslouchali příběhům zdobrodružných cest jednoho zprofesorů, zástupce ředitele školy Karla Dvořáka. Všichni věříme, že stejně příjemně se budeme cítit každý den. Ať už mimo školu, nebo přímo vní.

Nina Radostová,3.A


Kexkurzi do vodní elektrárny Orlík napsala Daniela Tollingerová z3.A:

Vodní elektrárnu Orlík jelo vrámci úterního projektového dne navštívit celkem 40 studentů našeho milevského gymnázia. Studenti si tuto exkurzi vybrali sami a podle mého úsudku to byla rozhodně správná volba.

Naším průvodcem se stal velmi milý fundovaný zaměstnanec skupiny ČEZ - pan Jiří Burian, který spřehledem nalezl odpověď na každou naši otázku, byť lehce záludnou, a sršel při tom dokonce vtipem - což je, jak jistě víte, u dospívajících velká poklona.

Celá skupina si mohla prohlédnout kompletní elektrárnu včetně chodeb, jež se nacházejí pod úrovní vodní hladiny, generátorů, všemožných čerpadel a samozřejmě obrovských turbín, které jsou ,,duší‘‘ elektrárny.

Při naší návštěvě jsme zavítali i na ochoz, vrchol přehrady, odkud se nám jevilo blízké okolí a Vltava doslova jako na dlani. Ale protože všechno kladné má i svůj zápor, museli jsme poté absolvovat zhruba 340 schodů, abychom se dostali zpátky knašemu autobusu. Nicméně musím konstatovat, že tento fyzický výkon za ten rozhled rozhodně stál.

A kam se vydáme příště? Třeba to bude další zřad elektráren vltavské kaskády – Kamýk!

Výlet do Bavorského lesa popsal Filip Kašpar z 3.A:

Vúterý 16. 10. se vybraní žáci milevského gymnázia vydali až za hranice do Národního parku Bavorský les, aby zdolali Stezku vkorunách stromů.

Po tříhodinové cestě autobusem jsme dorazili do Neuschönau. Tady na nás čekali dva němečtí průvodci, kteří tak trochu překvapivě vedli svůj výklad včeštině. Dozvěděli jsme se spoustu informací o místní fauně a zvířectvu, které zde přebývá. Šli jsme po dřevěné stezce, která se proplétala ve výšce 25 metrů nad zemí skrze koruny buků, jedlí a smrků. Odtud jsme pozorovali neporušenou krajinu Bavorského lesa. Cesta po dřevěných chodnících byla zakončena 44m vysokou kopulí, vníž jsme pokračovali po spirálovité stezce vzhůru. Dokázali jsme vystoupit až na její vrchol, avšak kvůli husté mlze nebylo vidět do okolí. Naštěstí se počasí vodpoledních hodinách vylepšilo. To už jsme se vraceli zpátky do Čech, abychom navštívili šumavská jezera. Po čtyřech kilometrech svižné chůze ze Špičáckého sedla jsme došli kČernému jezeru a poté i kČertovu jezeru. Jistou atrakcí bylo krmení kachen zbytkem svačiny. Poté jsme se vydali zpátky kautobusu, který nás dovezl domů do Milevska.

Orientačního běhu se zúčastnilo nejvíce žáků z kvinty, kteří napsali:

Skupina sportovců se vden projektu sešla ve škole a hned se vydala krybníku Pytlák, kde byla připravena trasa. Pod vedením učitelky Jany Šindelářové jsme startovali ve čtyřminutových intervalech. I za špatného počasí jsme statečně a ve zdraví doběhli všichni do cíle a vrátili se do školy, kde byly vyhlášeny výsledky. Kvintáni potvrdili svoji kondici, zvítězil Štěpán Šach, druhý doběhl Martin Urban, opět zkvinty, na třetí místo se probojoval Petr Jelínek ze sexty.

Výzdobu školy pod vedením učitele Leoše Smrčiny měla na programu čtvrtá skupina studentů. Jejich práce vkusně a vtipně oživily letité učebny i chodby, zároveň jsou i přínosem po obsahové stránce. Doplňují např. informace kreáliím cizích jazyků, znázorňují chemické pokusy, zajímavě přibližují počítačovou terminologii a celou počítačovou síť, jinde zase zdobí stěnu matematické třídy geometrická tělesa ve veselých barvách. Nápaditá výzdoba není jen dekorací, zhotovené objekty podporují představivost. Určitě stojí za to vše vidět na vlastní oči!